<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: »No topics above this level« Speerpunt |
Speerpunt is het ticketsysteem van Speer IT. Via deze pagina kunt u verschillende soorten meldingen direct doorgeven.
Deze pagina is te bereiken vanuit de verschillende Speer IT applicaties..
Speerpunt opties:
Naast de CoconTheWeb basisfunctionaliteiten, zoals uitgelegd in Gebruik Overzichten, zijn de volgende opties beschikbaar in het overzicht.
Plaats een nieuwe melding. Een uitgebreide omschrijving vindt u verder op deze pagina. |
|
Toon alleen de meldingen die onder uw gebruikersnaam ingevoerd zijn. |
|
Wissel tussen het tonen en niet-tonen van afgesloten meldingen.. |
|
Wanneer de groene vlag getoond wordt is de melding volledig afgehandeld. Wanneer de gele vlag getoond wordt is de melding in behandeling. |
|
Voeg eventuele schermafdruk(ken) of bestand(en) toe ter verduidelijking van uw melding. |
|
Voeg eventuele e-mailadressen toe wanneer er meerdere personen betrokken dienen te blijven bij deze melding. U kunt meerdere e-mailadressen toevoegen, gescheiden door een komma. |
|
Plaats uw melding. |
|
Annuleer het plaatsen van uw melding. |
Wanneer op een bestaande melding geklikt wordt, verschijnt onder in het scherm Algemeen aanvullende informatie over de geplaatste melding.
Hier kunt u tevens de correspondentie vanuit Speer IT terugvinden. Door op de de gewenste vlag te klikken verschijnen de bijbehorende berichten.
Eventueel bijlagen toebehorende aan de melding kunt u terugvinden in het scherm Gekoppelde Bestanden.
Het plaatsen van een nieuwe melding
Bij het plaatsen van een nieuwe melding controleert u eerst of uw gegevens kloppen.
Voor het analyseren en eventueel her produceren van uw (ver)storing kan het voor Speer IT handig zijn om met u mee te kijken of contact met u op te nemen.
U bent niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren.
Vervolgens voert u een passende titel in voor de melding van uw (ver)storing.
Selecteer hierbij de categorie waaronder uw (ver)storing valt en in welke applicatie deze (ver)storing voorkomt.
Voor het selecteren van een Categorie hanteren wij de volgende categorieën:
Incident |
Wanneer er een (ver)storing is opgetreden in uw werkzaamheden en deze door u niet te herhalen is.
|
Serviceverzoek |
Wanneer er een (ver)storing is opgetreden in uw werkzaamheden en deze door u wel te herhalen is.
|
Wijziging |
Wanneer er geen (ver)storing is opgetreden in uw werkzaamheden, maar een handeling of weergave afwijkt van wenselijk gedrag.
|
Klacht |
Wanneer u een (ver)storing, dan wel het contact met Speer IT, als hinderlijk ervaart dan kunt u middels deze optie hierover uw beklag doen. Graag horen wij van u welke zaken u als hinderlijk ervaart, zodat wij beter op uw gebruikerservaring kunnen inspelen.
|
Vervolgens wordt u gevraagd te kiezen uit een Impact- en Urgentieniveau. Hierbij hanteren wij de volgende interpretaties:
1 |
De melding die u plaatst heeft invloed op een groot aantal gebruikers of primaire bedrijfsprocessen.
|
2
|
De melding die u plaatst heeft invloed op één of meerdere gebruikers of secundaire bedrijfsprocessen. Hieronder verstaan wij dat voor enkele gebruikers de werkzaamheden niet op de gebruikelijke werkwijze uitgevoerd kunnen worden en/of het werk voor enkele gebruikers stagneert.
|
3
|
De melding die u plaatst heeft invloed op een groot aantal gebruikers, primaire of secondaire bedrijfsprocessen komen hiermee niet in het geding. Werkzaamheden kunnen veelal via een omweg alsnog uitgevoerd worden. Wel wordt dit als hinderlijk ervaren.
|
4
|
De melding die u plaatst heeft invloed op één gebruiker, of is een vraag/wens die van invloed is op uw werkwijze, dan wel gebruikservaring. |
In het veld Omschrijving wordt u gevraagd zo helder mogelijk de inhoud van uw melding uiteen te zetten.